MY ENGLISH BLOG

kolmapäev, juuli 11

Kõige parem rabarberikook


Ükskord õde tegi seda kooki ja ütles, et kui mulle see kook ka ei maitse (ma olen hirmus valiv kookide suhtes), siis ei oska tema enam küll ette kujutada, mis mulle üldse maitseks. Tõesti, see kook mulle maitses, vaatamata sellele, et oli rabarberikook, mis pole just minu lemmik. Nüü olen seda kooki paari kuu jooksul vist kuus korda teinud ja alati saab ta nii kui niuhti otsa. Suussulav ja imelihtne teha. Loodan, et ka marjadega tuleb hea, sest rabarbereid ju sügiseni ei jätku.

Lihtne rabarberipirukas (Rabarberikoogid ja -magustoidud)

Tainas:
150 g võid
3 dl jahu
näpuotsatäis soola
3 sl vett

Täidis:
300 g tükeldatud rabarbereid
1 tl kaneeli
2 muna
1,5 dl suhkrut
30 g võid
1 sl jahu
pealepuistamiseks tuhksuhkrut

Näpi või, jahu ja sool purutaoliseks massiks. Lisa vesi ja sõtku tainaks. Suru tainas vori põhja ja äärtele. Küpseta 200 C juures 10 minutit.
Lõika rabarberid 2 cm tükkideks ja kata nendega koogi põhi. Puista üle kaneeliga (see koht läheb mul alati meelest ära, seega puistan peale, nagu pildiltki näha, aga otse rabarberitele on palju parem). Sulata või. Vahusta munad ja suhkur, lisa sulavõi ja jahu. Vala segu põhjale ja küpseta veel 25 minutit. Puista üle tuhksuhkruga.

29 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sinu lugusid on nii mõnus lugeda.
KK

Anonüümne ütles ...

Aitäh, Krentu, see kook on tõeliselt hea. Just tegin ja kook sai tilgatumaks otsa. Mmm, tõeliselt nämma:)

Elku ütles ...

Ka mina tegin seda kooki ja tõesti imeline.
Heameel on mul veel selle üle, et esimest korda õnnestub mul siia midagi kommenteerida, üldse ei saa aru, miks varem mingeid erroreid saanud olen.

Age ütles ...

Ma tegin ka seda kooki, kirsidega. Väääga hea sai, rabarberitega proovin ka kindlasti.
Tegelikult tahtsin sinu käest nö luba küsida. Esimesed motiivid juba valmis ja nüüd küsib luba, süüdimatu ma ütlen. No ma heegeldan nüüd ka seda kleiti. Ja poes lõngu valides, terendas sinu oma silmade ees. Kuigi heegeldades tuli isu hoopis musta-rohelise järgi. Aga praegu heegeldan ikka edasi ja võibolla teen ülaosa siis päris tumedatega, kuigi roosad lõngad olemas. Nüüd sa siis tead, ma arvan, et on ilus teada anda. Päris sõrmega ma sinu kleidil jälge ei aja. Sa oled lihtsalt nii motiveeriv.

ingrid ütles ...

kas tõesti on see teie jaoks uus kook? mul tundus, et siis kui mina laps olin, siis igalpool pakuti seda kooki. samuti oli see üks esimesi kooke, millega ma ise päris pisikesenagi juba hakkama sain. hea on ta küll, aga on veel palju palju paremaid...

Anonüümne ütles ...

mina tegin ka nyyd lopuks seda kooki. aitahh retsepti eest.
pean ytlema, et tanu krentule ja kristale olen hakanud hoopis rohkem kodus syya tegema. ja see meeldib mulle ja perele ja sopradele. kutsule meeldib ka.
aitahh krentu (ja krista)

uusi huvitavaid retsepte ootama jaades,
cookingchallenged

Anonüümne ütles ...

Tere kõik see koogipere.
20 mintsa tagasi lugesin, seda blogi. Ning nüüd juba kook ahjus. Retseptis polnud põhjas suhkrut, panin veic ikka. Varsti sööma.

Anonüümne ütles ...

Väga hea kook! Suvel tegin korduvalt rabarberiga ja nüüd juba mitu korda õuntega. Ülimaitsev!

Anonüümne ütles ...

mina teen seda kooki tihti. Alguses tegin rabarberiga ja sügisest alates õuntega. Mõlemad variandid on ÜLImaitsvad

Anonüümne ütles ...

Uskumatult hea kook, aitäh retsepti eest ;)

Krässu ütles ...

Rabarbereid jätkub vabalt sügiseni kui Sa tükeldad nad ära ja paned sügavkülma:P

Anonüümne ütles ...

Hõrk kook. Panen silmad kinni ja mõnulen seda süües. Esmalt kohtuvad hambad krõbe-õrna koorikuga, siis mahlase sisuga ning viimaks pehme-tugeva põhjaga. Milline dekstuuride kooskõla. MMMMmmm

Anonüümne ütles ...

Tegin ka selle retsepti järgi ja no lõpp hea kook tuli ikka :P
Tõesti suurepärane! :)

Katre ütles ...

Kook on tõesti hea...käiku läheb juba kolmas :)))

Kerli ütles ...

Ma lõikusin veel värskeid maasikaid koogile peale ja super on.....

Inks ütles ...

Tänud super hea retsepti eest! Olen seda kooki juba mitu korda perele teinud! Nüüd tulemas külla suurem seltkond ja soov teha seda kooki ka neile! Kas keegi on proovinud teha ka terve plaadi täie (nt. topelt kogusega), või ei sobi selline retsept plaadikoogiks?

Anonüümne ütles ...

tegin punaste sõstardega, super!

Anonüümne ütles ...

aga mina vist erand:( Kook nagu kook ikka, rabarberist tekkis lögamoos, mis vetitas läbi ka juba eelküpsenud põhja. Mees küsis, miks sa teed igasugu imelikke katsetusi ega mitte vanu häid asju. Oleksin samamoodi küsinud, aga läksin ülistuskommentaaride ohvriks. Kas peaks rabarberitükke tärklises segama?

Anonüümne ütles ...

Tänud retsepti jagamise eest! Äärmiselt maitsev ja meie pere lemmik. Olen teinud ka suure plaaditäie:)

Helen ütles ...

Kook järgi poovitud. Küll mitte 100% sama retsepti järgides :P
Kuna mul kodus nii palju vüid polnud, siis asendasin täidises oleva või maitsestamata väherasvase kohupiimaga (pasta), lisades seda 60g. Jatuhksuhkrut enam peale ei pannud.
Igatahes sain mõnusa kohupiimase kattega maitsva koogi- aitähh!

Ingrid ütles ...

Googeldasin eile "rabarberi kook". Pakkus "rabarberikook". Ütlesin ok ja esimene link oli Sinu koogile. Loomulikult ei hakanud ma muud otsima ja võtsin varsti ahjust imelselt lõhnava koogi ;-) Kui nüüd jälle teen, siis põhja veidi muudan ja panen vähem võid. Kuid sisu oli niiiii hea. Miser mul puudub maal, aga see eest on TW šeiker. Väga lahe oli pärast sisu segu šeikeri august koogile kallata. Niiet elagu googel ;-)

Marianne ütles ...

Aitäh, väga hea reptsept. Kook on ideaalne vahukoore või jäätisega maiustamiseks :)

mirror, mirror on the wall... ütles ...

jah, teen teist laari, magus kook tuli,)

Elisa ütles ...

mina kahtlesin ka, kas hapud rabarberid ei nõua koogi põhja ka ikka suhkrut - igaks juhuks panin u 1 dl, kuid see oli täitsa asjata. liiga magus tuli. nüüd teen teist korda ja proovin ilma. samuti vähendaksin vist pealmise taigna suhkru kogust.

mirror, mirror on the wall... ütles ...

Kui ma päris aus olen, siis mina kasutan seda retsepti õunakoogi tegemisel;) väga mõnus!

Unknown ütles ...

Nisujahu asemel panin rukkijahu ning tuli ikkagi väga hea kook :P
Taignasse lisasin ka suhkrut :)

Anonüümne ütles ...

Väga super kook :) Tegin täpselt retsepti järgi ja ma ei muudaks mitte midagi, parajalt magusust ja parajalt hapukust :)

Sirli ütles ...

Kasutasin ainult täistera-rukkijahu. Panin tainasse veidi suhkrut. Soojalt meeldib kõige paremini, eriti mahlane.
Mulle tavaliselt rabarberi koogid või muud sarnased küpsetised ei meeldi.
Erimene küpsetis rukkijahust (magus). Tänud Maro-Liis Abi, et kommenteerisid. Sinult sain julguse proovida rukkijahuga.


Kook mulle meeldis. Retsept jääb kindlasti kasutusse. Rabarberid otsa saavad, asendan millegi muuga. Aitäh

Sirli ütles ...

Väga vabandan. Eelmises postituses tekkisid kirjavead. Läbi telefoni ei saanud enam parandada. *esimene *Mari *taignasse